Drako

Drako (początkowo znany pod nazwą Łowcy smoków), to kolejna moja gra wydana przez rebel.pl Do pojawienia się K2 byłem postrzegany jako autor gier logicznych, co było niby prawdą, ale w zanadrzu miałem (i mam nadal) również bardziej klimatyczne tytuły. Jednym z nich jest właśnie Drako, gra z figurkami, gra wydawałoby się bardziej chłopięca, ale znam dziewczyny które lubią w nią grać bardzo. To między innymi moje córki :-)

W poniższym linku znajdziesz czytelniku mój powstawania łowców:

Zawartość pudełka:

  • plansza
  • 38 kart smoka
  • 38 kart krasnoludów
  • karta postaci smoka
  • karta postaci krasnoludów
  • 1 figurka smoka
  • 3 figurki krasnoludów
  • znacznik blokady (sieci)
  • znacznik furii
  • znaczniki obrażeń
  • instrukcja

Autorem grafik podobnie jak gry K2 jest Jarek Nocoń

Rodzaj gry: taktyczna, przygodowa
Ilość graczy:
2
Wiek:
od 8 lat
Czas gry
: 30-45

Drako na bgg

Instrukcja:

Recenzje:

Ten wpis został opublikowany w kategorii Essen 2011, Gry wydane i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

33 odpowiedzi na „Drako

  1. w drako jeszcze nie grałem, ale za to pomalowałem figurki , użyłem własnych hexów i zaprosiłem gości z krasnoludzkiej karczmy ;)

    [img]https://lh3.googleusercontent.com/-23eXR9M9W5c/TwOUTZ1i9kI/AAAAAAAACaE/OV-661pMOdc/s800/DSC_3499.jpg[/img]

    [img]https://lh6.googleusercontent.com/-5-PFnqqnfh4/TwOSiT8JZFI/AAAAAAAACXk/OcfocTdhmvI/s576/DSC_3491.jpg[/img]

    więcej zdjęć w galerii

    [url]https://picasaweb.google.com/105927620496346275630/Drako[/url]

  2. folko pisze:

    Dziękuję! Całość prezentuje się świetnie :)

  3. felolix pisze:

    Witam dzisiaj przyszła do mnie paczuszka z grą i oczywiście nie obeszło się bez testowania. I mam dwa pytania.

    1 Czy krasnoludzki kusznik może walczyć w zwarciu ?
    2 Jeżeli zatakuję nas smok/krasnolud i na karcie obrony jest ruch to można się obronić i wycofać o wartość podaną na karcie ?

    • folko pisze:

      Ad.1. Każdy krasnolud może walczyć w zwarciu. Ten z kuszą ma też topór ;-) (na plecach :-) ).
      Ad.2. Można wykorzystać tylko jedną akcję z karty. Czyli jeśli się bronisz, to już nic więcej z tej karty.

  4. Fil pisze:

    Witam:)
    Gra wczoraj kupiłem grę i zagrałem kilka razy. Gra jest wspaniała i klimatyczna!!!
    Mam 2 pytania:
    1. Czy krasnolud z kuszą może strzelać z dowolnego miejsca? (o ile jest w linii prostej w stosunku do smoka i na linii strzału nie stoi inny krasnolud)
    2. Kiedy można spodziewać się „dodatku lub dodatków” do gry? :) I czy gra ma szansę na dalszy rozwój ? :) ( może więcej smoków, postacie typu czarnoksiężnik, mag, dodatkowe umiejętności i czary, większa plansza, scenariusze itp)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    • folko pisze:

      Witam, cieszę się, że się podoba :-)
      Ad.1. Tak, z dowolnego miejsca i odległości (oczywiście jeśli jest w linii prostej i nie ma przeszkody ;-) ).
      Ad.2. Szanse chyba ma, czy będą dodatki – zobaczymy, zależy od sprzedaży. Nie mogę nic zdradzać, ale nad czymś pracuję ;-)

  5. gervaz pisze:

    Mam takie pytanie po dzisiejszej grze: gracz krasnoludów zagrywa ostatnią dostępną kartę – którą zadaje ostatnią ranę smokowi. Kto wygrał tą grę?

  6. Lesstat pisze:

    Witam. Kupiłem dzisiaj grę i oczywiście tniemy w nią z moim synkiem Mateuszkiem.

    Mam dwa pytania.

    1.
    Smok zabił sieciownika.
    Co się dzieje z kartą „SIEĆ” która leży niewykorzystana ręku ??
    Trzeba ją zagrać na pusto i wykorzystać jako akcję czy zostaje do końca gry na ręku jako niewykorzystana ??

    2.
    Na końcu rozgrywki został smok i krasnolód. Smok nie ma żadnej karty do zagrania, a krasnolód ma kartę z tarczą. Rozumiem, że gracz kontrolujący smoka wygrał tak ??

    • folko pisze:

      Lesstat.
      Ad.1 – Każda karta która z jakiś powodów nie może być użyta (tu zabity sieciarz) przestaje być użyteczna. W trakcie gry nie można wykorzystać jej właściwości, najlepiej odrzucić ją podczas dobierania kart (jest limit 6 kart na ręce, nadmiarowe się wywala – więc najlepiej wyrzucić te nie użyteczne).
      Ad.2. – tak. Wygrał smok :-)

  7. Bartek pisze:

    Mam pytanie.

    Co dzieje się z kartami których już nie da się już użyć ??
    (np karta latania w przypadku gdy smok nie może już latać, albo sieci w przypadku kiedy sieciownik nie żyje)

    Czy należy je odłożyć nie tracąc akcji ?? Czy wyłożyć je tracąc akcję ??

    • folko pisze:

      Podobny problem jak w przypadku Lestata – wyżej. Pozbywamy się nie użytecznych kart podczas fazy pobierania nowych.

      • Nina pisze:

        A co jeśli ponownie dobierzemy karty, których nie możemy już wykorzystać (np. zianie ogniem lub latanie w przypadku smoka, który już nie może używać tych umiejętności)? Na pewnym etapie gry bywa tak, że można już korzystać z niewielu kart. Czy w takim przypadku wymieniamy karty do skutku, aż trafimy na kartę, którą jesteśmy w stanie zagrać?

        • folko pisze:

          Niestety nie wymieniamy. Taka jest konsekwencja utraty pewnych zdolności, jest coraz trudniej zarówno smokowi (jeśli nie może już np. latać a ma karty latania) i krasnoludowi (np. zginął mu strzelec, a ma karty strzelania).

  8. Rafi pisze:

    Mam zamiar kupić grę , ale chce wiedzieć o niej wszystko zanim przystąpię do rozgrywek. Mam pytanie :

    Jeśli np. Krasnolud w akcji 1 swojej tury podejdzie do smoka, a w 2 akcji go zaatakuje, a na to zdarzenie smok się obroni kartą obrony, to gracz krasnoludami ma jeszcze akcję ? Bo w instrukcji jest przykład , w którym tak jest i mam co do tego wątpliwości. Gdy gracz zablokuję cios to unieważnia akcję przeciwnika ? Proszę o odpowiedź :DD :)

    • folko pisze:

      Jeśli smok się obroni, to nie znaczy że anulował akcję krasnoluda. Krasnolud miał 2 i tak je wykorzystał. Akcja smoka (obrona) jest poza limitem. Tak samo jest odwrotnie, jeśli smok zaatakuje krasnoluda a ten się obroni, to nie znaczy że smok stracił akcję :-)

  9. Nina pisze:

    Mam dwa pytania o kartę „atak 2 krasnoludów”.

    1) Czy można skorzystać z tej karty, jeśli jednym z atakujących krasnoludów jest łucznik (o ile stoi on na linii prostej względem smoka)?
    2) W instrukcji jest napisane, że kartę można także wykorzystać do ataku przez jednego krasnoluda. Czy to oznacza, że ten krasnolud atakuje wtedy z podwójną siłą?

    Pozdrawiam :)

    • folko pisze:

      Ad.1. Karta – atak 2 krasnoludów, dotyczy ataku wręcz. Czyli strzelający krasnolud może jej użyć jedynie gdy jest obok smoka, nie atakuje z dystansu.
      Ad.2. Jeśli powyższa karta użyta jest przez jednego krasnoluda, atakuje on z normalną siłą, nie podwójną.

  10. Thomas_Trip pisze:

    Witam.
    Gra prosta ale nie prostacka, pomysłowa, szybka i dynamiczna – gratuluję. Mam tylko pytanie. Smok został zasieciowany, ale zabija sieciarza. Czy mimo to musi się potem uwalniać kosztem dwóch akcji?

    • folko pisze:

      Niestety, wraz z zabiciem sieciarza sieć się nie rozpada ;-) Jedyny plus, że w przyszłości przeciwnik sieci już nie użyje.

  11. Kasper pisze:

    Witam.

    Jakiś czas temu krążyły plotki o ewentualnym dodatku… Czy można mieć nadzieję, iż zobaczymy go w tym roku? Będzie to dodatek czy też samodzielny tytuł?

    Pozdrawiam

  12. Adrian pisze:

    Dwa pytania:

    1. Jak DOKŁADNIE zagrywać kartami obrony? Tj. Ja atakuje, przeciwnik sie broni się od razu?

    2. Zadawanie obrażeń smokowi, gdy wyczerpie się 4 początkowe obrażenia, wówczas znaczniki kładzie się na pozostałych…pytanie o kolejność: Kto decyduje, atakujący mówi że wali w skrzydło czy smok decyduje że przyjął na to skrzydło obrażenie? A może po 1 sztuce w kolejności?

    • folko pisze:

      Ad.1. Tak. Po ataku przeciwnik broni się od razu.
      Ad.2. Atakujący atakuj, po udanym ataku (atakujący-krasnolud) informuje gdzie zadaje obrażenia.

  13. Piotr pisze:

    Witam.
    Mam pytanie, czy jeśli zagrywam kartę w pierwszej akcji, na której widnieje 1+ruch oraz 1+atak, to czy mogę podejść do smoka o pole i go dziabnąć lub czy jak już jestem przy nim to go zaatakować, a następnie wycofać się o jedno pole?

    • folko pisze:

      Pamiętaj, że z karty używamy tylko jedną akcję. Jeśli ma dwie, Ty decydujesz którą użyć.
      Jeśli zagrywasz kartę na której jest ruch i atak to możesz albo użyć ruchu albo ataku, nie obu na raz.

  14. Bart pisze:

    Cześć! Świetna gra! Dzięki za jej stworzenie

    Mam pytanie. Co oznacza stwierdzenie „znajduje się w linii”, „w linii prostej”? Angielska wersja instrukcji mówi, że chodzi o 1 z 6 kierunków, polska wersja mówi jedynie o linii prostej. W grach na heksach często wyznacza się linię strzału między środkiem heksa strzelającego a środkiem heksa będącego celem, i potem sprawdza się przez które heksy ta linia przechodzi. Rozumiem, że tutaj nie można strzelać/ziać ogniem z dowolnego na dowolne pole planszy – możliwości ataku dystansowego mają sztuczne ograniczenie?

  15. Xan pisze:

    Cześć! Po latach wyjąłem grę z szafy, bo znalazłem kolejnych chętnych do zabawy ;)

    Powróciły stare pytania i niepewności, a nie widzę żadnego forum, na które mógłbym je rozwiać. Byłbym wdzięczny za wskazówki:
    • Karta blokady zmusza smoka do poświęcenia 2 akcji, by usunąć efekty sieci. Czy muszą to być akcje w jednej rundzie, czy można wykorzystać jedną akcję w jednej, po czym drugą w drugiej turze (to byłoby mocno na korzyść gadziny)? Zapis o koszcie 2 akcji w zasadach jest mętny, dużo jaśniej byłoby to sformułować: musi poświęcić całą turę.

    Oraz czy udało się wyprodukować jakieś zasady opcjonalne? Trochę myślałem nad balansem i kilka zmian byłoby na miejscu.

    Tymczasem pozdrowienia i do usłyszenia ;)

    • folko pisze:

      Należy poświęcić 2 akcje w jednej turze, czyli tak jak napisałeś, poświęcić całą turę. Faktycznie taki opis jest jaśniejszy.
      Jeśli chodzi o zasady opcjonalne, nie pracowałem nad takimi. Z ciekawostek, Drako 2 jest już u wydawcy, trwają prace nad grafikami ;)

  16. Marcin pisze:

    Mam pytanie dot. obrony.

    Przeciwnik atakuje mnie w 1 akcji, w drugiej wykonuje ruch.
    Kiedy mogę użyć karty obrony? Czy jej użycie wykorzystuje moją akcję w kolejnej turze?
    Czy obrona jest jakby poza akcją?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>